Sunday, June 14, 2009

KABINET DAPUR

heheheh...dah sudah membeli set kamar. miggu berikutnya berposak-posak mencari kabinet daput punya designer. dari satu kedai ke satu kedai kami pergi. mahallahkan, kalau ambil yang modern dekat cecah belasan ribu. pada hal kecil je nak buat. yelah dapur apartment bukannya besar sangat. material sekarang ni dah mahal walaupun ekonomi tengah teruk sekarang ni.

hemmm..lama juga lah mencari-cari. last aku pun pergi lah ke welco kitchen dekat dengan opis aku di seksyen 6 ni. emmm...design dia not bad juga. so aku tanya ada ke apa-apa promotian. rumahnya tengah promosi satu set kitchen kabinet siapalh hob,hood dan sinki sekalilah harganya rm 3000. tetapi aku tak puas hatila dengan table top dia punya material. so balik aku bincang ngan hubby.

esok tu dia pun pergilah ke welco kitchen ni. bila kita orang pilih-pilih material akhirnya dah cecah rm 4700, itu pun kabinet je kami ambil dengan welco. ambil kejin konkrit. aku ambil surfacenya warna oren dan pintu kabinetnya warna putih jalur kelabu. biar nampak terang sikit. berkenan yang warna biru tu, tapi mahal pula yang macam tu, emmmm....

pas tu hubby aku lak nak sinki yang ebal sikit dan hood yang suction powernya tinggi. pasal aku ni jenis heavy cooking. macam-macam masakan nak try selalu. so carilah di kedai-kedai yang tengah dalam promosi sekarang ni,so dapatlah satu set elba dengaharga rm 1030, sinki set rm 430 . akhirnya semua sekali dah cecah dekat rm 7000. so terpakla ambil aeon kredit untuk bayar kitchen kabinet. takpelah yang penting ada aset dalam rumah dah. alah ambil kredit pun tak banyak rm3000 je untuk setahun. oklah kan...
minggu depan 19 jun 2009 baru siap kabinetnya. tak sabar nak tunggu...

mudah, cepat dan pantas. masa juga cepat berlalu.

No comments:

Post a Comment