Tuesday, April 21, 2009

steamboat tomyam

Wah kenyangnya collier. Collier adalah peminat masakan aku(hehehehe perasan).....
macam tulah dia selepas makan. Adik angkat ku yang comel ni. namanya ima...cutekan....sebelah yang menyibuk tu khairul ke70 heheheheh..(poyos)
mari main masak - masak . dia org ni memang suka suruh aku masak kat opis. biasanya buat steamboatlah. aku lak memang suka serve dia org makanan dari buat kerja opis. (heheheheh).bermangkuk-mangkuk dia orang tambah. aku lak tak lalu nak makan, pasal aku yang masak kan...

Steamboat tomyam (dapat pujian tu...)
cara buat kuahnya...
beli je pes tomyam adabi tu ( 6 peket)
mesin bawang besar sebiji
bawang putih 2 ulas, halia , lengkuas, serai lebih sikit.
pas tu tumis semuanya dengan pes adabi tu sampai masak dan mesra.
pas tu bubuh daun limau purut.
pas tu simpanlah, besok tu baru korang masak steamboat tu..(wal lah..sodap dek)



inilah di atara mereka budaj group design. hehehehe aku sayang dia org ni. kita org tak gaduh-gaduh pun...mcm famili. susah seang bersama. abangnya collier lah..
miss u all.
habis opis dah macam dapur umah aku . heheheheheh...








No comments:

Post a Comment